Coachella Festival

Coachella to jeden z najbardziej znanych festiwali muzycznych na świecie. Jego gośćmi są nie tylko gwiazdy na scenie, lecz również w charakterze publiki. Coachella Valley Music and Art Festival, bo tak brzmi jego pełna nazwa, stał się niemal wydarzeniem kultowym, na którym nie wypada nie być. To dlatego wielu celebrytów z całego świata co roku uczestniczy w tej fantastycznej imprezie. Odbywa się ona w dolinie Valley na pustyni w Colorado.

Historia Coachelli

Historia Coachelli sięga 1993 r., gdy podczas koncertu Pearl Jam w Empire Polo Club bardzo rygorystycznie przestrzegano posiadania przez uczestników biletów w określonych strefach. Od tamtej pory trwała batalia o legalną możliwość organizowania dużych wydarzeń, nie tylko muzycznych, w przestrzeni publicznej. Wreszcie w 1999 r. stało się to możliwe i wówczas zorganizowano w dolinie Valley pierwszy Coachella Festival.

Harmonogram inny niż wszystkie

Koncerty w ramach corocznego wydarzenia odbywają się w trakcie dwóch kolejnych weekendów kwietnia: w piątek, sobotę i niedzielę. W sumie jest to 6 dni koncertowych. Większość zespołów pokrywa się w tak zwanych line-up’ach co oznacza, że można dwa razy być na tym samym koncercie.

Świat kocha Coachella Festival

Festiwal Coachella pokocha każdy, kto był tam chociaż raz. Miejsce, dzięki wspaniałym ludziom ma niesamowitą energię. Dodatkowo położone jest w bardzo klimatycznej lokalizacji, na pustyni w niedalekiej odległości od bajecznego Palm Springs. To jeszcze nie wszystko. Na gości czeka wiele atrakcji, między innymi diabelski młyn, darmowy salon spa, zajęcia jogi, sklepy z odzieżą, strefa gier, strefa relaksu, pyszne jedzenie i dobre piwo.

Każdego roku organizowany jest także konkurs polegający na ozdobieniu swojego samochodu logo Coachella Festival. Właściciel samochodu, który najlepiej wpisał się w koncepcję konkursu otrzymuje wyjątkową nagrodę – jest nią dożywotni darmowy bilet wstępu na Coachellę i jest to bilet VIP.

Bilety na Coachelle nie należą do najtańszych, ale mimo to bardzo szybko otrzymują status wyprzedanych. Ranga imprezy sprawia, że sponsorują ją wyjątkowe marki. Jedną z nich jest browar Heineken, który swoją obecność akcentuje poprzez niespotykaną dotychczas na żadnym festiwalu architekturę tak zwanych domków piwnych. Poprzednio były to konstrukcje otoczone ścianami, tymczasem obecnie zostały zbudowane same skośne dachy utrzymane w charakterystycznej zielonej tonacji i całkowicie otwarte ze wszystkich stron dla festiwalowych gości. Podtrzymywane są przez ażurowe konstrukcje. Unikalny design piwnych domków spotkał się z aprobatą klientów, a także uznaniem świata architektury i designu.