Sponsoring festiwali muzycznych jako promocja marki

Przekazy marketingowe otaczają nas – konsumentów, ze wszystkich stron. Jest ich tak dużo, że powoli przestajemy zwracać na nie uwagę. Zjawisko to leży u podstaw poszukiwania nowych ścieżek, którymi przekaz marketingowy może być skutecznie transferowany. Jednym z nich jest sponsoring wydarzeń różnego rodzaju: koncertów, wystaw, festiwali. Taka forma promocji nazywa się event marketing i jest skutecznym sposobem pozyskania uwagi konsumenta.

Które marki wykorzystują event marketing i dlaczego?

Marketing powiązany z promocją w trakcie interesujących wydarzeń wykorzystują firmy, którym zależy na budowaniu określonego wizerunku. W przypadku festiwali muzycznych panuje radosna atmosfera, ich uczestnicy doświadczają wielu wzruszeń, niezapomnianych wrażeń i wielkich emocji. Udział marki w tym wszystkim sprawia, że jest ona postrzegana w pozytywnym świetle, jako uczestnik i sprawca tych fantastycznych uczuć.

Wszystkie dobre doświadczenia wzmacniane są, jeśli w trakcie wydarzenia uczestnicy w jakiś sposób wchodzą w interakcje z marką. Przykładem może tu być korzystanie z neonowego oświetlenia będącego w istocie podświetlonym logo marki, siedzenie przy stolikach utrzymanych w kolorystyce nawiązującej do barw logo, czy też picie napojów.

Dobre skojarzenia z marką mają oczywiste przełożenie na przyszłe decyzje zakupowe. Jeśli ktoś świetnie bawił się pijąc piwo określonej marki, to z pewnością wybierze je później spośród innych dostępnych na sklepowej półce. Zadziała tu siła pozytywnych skojarzeń.

Marka Heineken sponsorem imprez muzycznych

Strategię promocji marki dzięki sponsoringowi imprez muzycznych przyjął browar Heineken. Marka zaangażowana jest w wiele imprez muzycznych i dostarcza konsumentom niezapomnianych wrażeń. Swoją działalność w tym zakresie postrzega również jako pewien rodzaj misji społecznej, gdyż w trakcie wielu sponsorowanych przez nią wydarzeń poruszane są ważne problemy społeczne.

Heineken bardzo spójnie buduje swój muzyczny wizerunek. Na stronie internetowej w zakładce muzycznej – Live Your Music – dostępne są informacje o wydarzeniach muzycznych sponsorowanych przez markę, galeria zdjęć i linki do sync sessions Roisin Murphy.

Marka bardzo rozważnie dobiera imprezy, które obejmuje swoim patronatem. Zdaje się przy tym wycofywać z tych, które rozwinęły się już tak bardzo, że same w sobie stały się bardzo dobrze znaną marką. Przykładem może być tu Heineken Open’er Festival, z którym współpraca na zasadzie sponsora tytularnego trwała aż 11 lat.

Obecnie marka stawia na kolejne, tym razem o światowej randze wydarzenie muzyczne – Coachella. Dzięki temu umacnia swoją pozycje na rynku amerykańskim, choć wydarzenie to odwiedzają goście z całego świata. Ta spójna i przemyślana strategia promocji poprzez muzykę przynosi obopólne korzyści. Marce, zaplanowaną identyfikację, a uczestnikom festiwali niezapomnianych atrakcji. Dodatkowo Heineken poprzez sponsoring wydarzeń muzycznych czyni wiele na rzecz ekologii i ważnych spraw społecznych.